Proje no: 218K468
Proje Türü: Tübitak 1003
Proje Adı: Evli Bireylerin Evliliklerinin Güçlendirilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Geliştirilmesi
Projenin Amacı: Evli bireylerin kendi evlilikleri hakkında aldıkları geri bildirimler doğrultusunda evlilik doyumlarını/uyumlarını etkileyen unsurlara ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak ve böylece evliliklerini güçlendirebilecekleri bir uygulama (mobil) geliştirmektir.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/evlilikguclendirme/
Proje No: 120K601
Proje Türü: Tübitak 1002
Proje Adı: Öğetiştirmede Sanal Sınıf Simülasyonlarının Kullanımı
Projenin Amacı: Yükseköğretimdeki öğretmen yetiştirme programlarının ders içeriklerini zenginleştirmeye yönelik simülasyon destekli çevrimiçi öğretmen eğitimi içeriği geliştirmek ve öğretmen eğitiminde Sınıfta simülasyonunun kullanılması ile gerçekleşecek simülasyon destekli öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerine etkisini incelemektir.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/siminteach/
Proje No: 120K271
Proje Türü: Tübitak 1001
Proje Adı: Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
Projenin Amacı: Covid-19 salgını süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan eğitim programı ders içeriklerinin mizahi açıdan incelenmesi, mizahla zenginleştirilmiş öğretim videolarının ve e-içeriklerin oluşturulmasıdır. Ayrıca, yüz yüze eğitim yapan öğretmenlerin tasarlanan e-içerikleri kullanarak kendi öğretimlerini mizahla zenginleştirmeleri ve deneyimlerini paylaşmalarıdır.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/egitimdemizah/
Proje no: BAP.EF.016
Proje Türü: Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi
Proje Adı: Akran Etkileşimi Değerlendirme Ölçeği Projesi
Projenin Amacı: 36-72 ay arası çocukların akranlarıyla etkileşim becerilerine ilişkin doğal ortamlarındaki (Okul öncesi, okul grupları, özel eğitim sınıfları) performanslarının öğretmen gözlemlerine dayalı olarak değerlendirmesini hedefleyen bir ölçme aracı geliştirmektir.
Proje no: 218K468
Proje Türü: Tübitak 1003
Proje Adı: Evli Bireylerin Evliliklerinin Güçlendirilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Geliştirilmesi
Projenin Amacı: Evli bireylerin kendi evlilikleri hakkında aldıkları geri bildirimler doğrultusunda evlilik doyumlarını/uyumlarını etkileyen unsurlara ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak ve böylece evliliklerini güçlendirebilecekleri bir uygulama (mobil) geliştirmektir.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/evlilikguclendirme/
Proje No: 120K601
Proje Türü: Tübitak 1002
Proje Adı: Öğetiştirmede Sanal Sınıf Simülasyonlarının Kullanımı
Projenin Amacı: Yükseköğretimdeki öğretmen yetiştirme programlarının ders içeriklerini zenginleştirmeye yönelik simülasyon destekli çevrimiçi öğretmen eğitimi içeriği geliştirmek ve öğretmen eğitiminde Sınıfta simülasyonunun kullanılması ile gerçekleşecek simülasyon destekli öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerine etkisini incelemektir.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/siminteach/
Proje No: 120K271
Proje Türü: Tübitak 1001
Proje Adı: Pandemi Sürecinde Uygulanan İlkokul Uzaktan Eğitim Programı İçeriklerinin Mizahi Açıdan İncelenmesi ve Zenginleştirilmesi
Projenin Amacı: Covid-19 salgını süresince uygulanmakta olan ilkokul uzaktan eğitim programı ders içeriklerinin mizahi açıdan incelenmesi, mizahla zenginleştirilmiş öğretim videolarının ve e-içeriklerin oluşturulmasıdır. Ayrıca, yüz yüze eğitim yapan öğretmenlerin tasarlanan e-içerikleri kullanarak kendi öğretimlerini mizahla zenginleştirmeleri ve deneyimlerini paylaşmalarıdır.
Projenin Web Sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/egitimdemizah/
Proje no: 122K975
Proje Türü:TÜBİTAK 1001
Proje Adı: Okul Öncesinde Tasarım Yoluyla Anlama Yaklaşımı Temelli Bilgi Işlemsel Düşünme Ve Kodlama Beceri Eğitim Modelinin Geliştirilmesi
Projenin Amacı: Bu projenin amacı, okul öncesinde tasarım yoluyla anlama temelli bilgi işlemsel düşünme (computational thinking) ve kodlama beceri eğitim modelinin geliştirilmesidir. Bu temel amaç kapsamında üç alt amaç gerçekleştirilecektir. Bunlar, (a) araştırmacılar tarafından kanıt temelli, alan yazına bağlı kavramsal ve kuramsal çerçevesi belirlenen modelin öğretmenlere tanıtılması, çıktıların araştırmacı, öğretmen, uzman panelistlerle değerlendirilmesi, modelin ortak çerçevesinin oluşturulması ve bu yapıya ilişkin öğrenme-öğretme süreçleri belirlenmesi, (b), tasarım yoluyla anlama temelli öğretme-öğrenme süreçlerine dayalı sınıf içi uygulamaları içeren döngüsel bir süreçle uygulanabilir bir modelin geliştirilmesi, (c) yukarıda geliştirilen modelin deneysel olarak test edilmesidir.
Projenin web sitesi: https://proje.hku.edu.tr/portfolio/tatabik/